Proces verbetering

Het zou niet de software maar de mens moeten zijn die de bepalende schakel is in automatisering. Door processen in kaart te brengen door de klant moet blijken dat dit aantoonbaar verbeterd kan worden. Daar zal wellicht software voor gebruikt moeten worden om het één en ander efficiënter uit te voeren voor de gebruiker. Proces verbetering is voor iedere organisatie interessant om te bekijken.

Veel bedrijven kijken naar branche genoten en schaffen daarbij een uitgebreid software pakket aan dat op maat gemaakt zou zijn voor de branche. Natuurlijk zal zo´n pakket een aantal belangrijke onderdelen van de standaard werkzaamheden binnen een branche goed oppakken, maar ik denk dat iedereen die wel eens met zo´n software pakket tegen wat is aangelopen wat eigenlijk niet juist past. Processen binnen bedrijven moeten zich daarbij aanpassen op de software en dat is niet hoe het zou moeten werken.

Het is de missie van Effict om samen met een klant naar het complete proces te kijken. De collega´s die daadwerkelijk in het proces een rol spelen die zijn de belangrijke. Door in kaart te brengen hoe het één en ander werkt, maar ook te kijken daar waar verbeteringen door te voeren zijn volgt in een aanvalsplan. Effict kan dit van begin tot een daadwerkelijk implementatie uitvoeren.